বৃহস্পতিবার, দুপুর ১:৩৮, ১৪ই আশ্বিন, ১৪২৯ বঙ্গাব্দ

মঙ্গলবার, ২৩, আগস্ট, ২০২২ 132 বার পড়া হয়েছে

Md Nur Alam Mia: A dedicated politician and successful businessman

Md Nur Alam Mia: A dedicated politician and successful businessman

Md Nur Alam Mia: A dedicated politician and successful businessman

Desk Report:

Md. Nur Alam Mia is a dedicated politician and a successful businessman born in Khulna. He is a dynamic and determined politician and member of the Central Committee of Bangladesh Awami Jubo League.

 

His impressive humanitarian works for indigent peoples across Bangladesh made him a remarkable Politician. Mr. Nur Mia’s effective managing and entrepreneurship skills also made him a successful Business Person in Bangladesh.

 

Md. Nur Alam Mia was born on 1st November 1992 in his hometown Khulna now lives in Dhaka. From his childhood student life, he was an activist for Bangladesh Student’s League which made him a great politician and the Member of Central Committee of Bangladesh Awami Jubo League nowadays. He did his post-graduation in Master of Business Administration (MBA).

 

Apart from political entity Nur Alam Mia has proved himself as a successful business personality for managing multiple businesses in Bangladesh and Internationally. He is the Managing Director of NJN International Limited and The Director of NJN International SDN BHD headquartered in Malaysia.

 

Nur Alam Mia is also a member of the Dhaka Chamber of Commerce & Industry. Besides he is an active member of the Small and Medium Enterprise Foundation (SME Foundation).

 

He is also an honorable member of the Exporters Association Bangladesh-(EAB). Internationally, He is a member of the Bangladesh-Malaysia Chamber of Commerce and Industry (BMCCI).

 

ডেস্ক রিপোর্ট:

মোঃ নুর আলম মিয়া একজন নিবেদিতপ্রাণ রাজনীতিবিদ এবং খুলনায় জন্মগ্রহণকারী একজন সফল ব্যবসায়ী। তিনি একজন গতিশীল ও দৃঢ়চেতা রাজনীতিবিদ এবং বাংলাদেশ আওয়ামী যুবলীগের কেন্দ্রীয় কমিটির সদস্য।

 

সারা বাংলাদেশের অসহায় মানুষের জন্য তার চিত্তাকর্ষক মানবিক কাজ তাকে একজন অসাধারণ রাজনীতিবিদ করে তুলেছে। জনাব নুর মিয়ার কার্যকরী ব্যবস্থাপনা এবং উদ্যোক্তা দক্ষতা তাকে বাংলাদেশে একজন সফল ব্যবসায়িক ব্যক্তিতে পরিণত করেছে।

 

মোঃ নুর আলম মিয়া ১৯৯২ সালের ১লা নভেম্বর নিজ শহর খুলনায় জন্মগ্রহণ করেন। বর্তমানে ঢাকায় বসবাস করেন। শৈশবকাল থেকেই তিনি বাংলাদেশ ছাত্র লীগের একজন কর্মী ছিলেন যা তাকে একজন মহান রাজনীতিবিদ এবং আজকাল বাংলাদেশ আওয়ামী যুবলীগের কেন্দ্রীয় কমিটির সদস্যে পরিণত করেছে। তিনি মাস্টার অব বিজনেস অ্যাডমিনিস্ট্রেশনে (এমবিএ) স্নাতকোত্তর করেছেন।

 

রাজনৈতিক সত্তা ছাড়াও নুর আলম মিয়া বাংলাদেশ ও আন্তর্জাতিকভাবে একাধিক ব্যবসা পরিচালনার জন্য নিজেকে একজন সফল ব্যবসায়ী ব্যক্তিত্ব হিসেবে প্রমাণ করেছেন। তিনি NJN ইন্টারন্যাশনাল লিমিটেডের ব্যবস্থাপনা পরিচালক এবং মালয়েশিয়ায় অবস্থিত NJN ইন্টারন্যাশনাল SDN BHD-এর পরিচালক।

 

নুর আলম মিয়া ঢাকা চেম্বার অব কমার্স অ্যান্ড ইন্ডাস্ট্রির একজন সদস্য। এছাড়া তিনি ক্ষুদ্র ও মাঝারি উদ্যোগ ফাউন্ডেশনের (এসএমই ফাউন্ডেশন) সক্রিয় সদস্য।

 

এছাড়াও তিনি এক্সপোর্টার্স অ্যাসোসিয়েশন বাংলাদেশ-(ইএবি)-এর একজন সম্মানিত সদস্য। আন্তর্জাতিকভাবে, তিনি বাংলাদেশ-মালয়েশিয়া চেম্বার অফ কমার্স অ্যান্ড ইন্ডাস্ট্রির (বিএমসিসিআই) সদস্য।


ট্যাগস :
নিউজটি শেয়ার করুন

এই বিভাগের আরো খবর
সবশেষ নিউজ